Tillbaks på ruta ett

Några dagars uppehåll i bloggandet har sin förklaring vilken jag nu ska försöka dela med mig av. Delvis beror det på att jag är lat, och att jag har suttit och lagt till bildmaterial till alla mina låtar i iTunes så fort jag suttit vid datorn de senaste dagarna. Det är rätt drygt, (men varför ska jag ägna mig åt skolan när det är ännu mer drygt), och det blir ju koolt och bra, så keep on going.

Onsdag: Jag kan ju för enkelhetens skull börja redan i onsdags. Det var lite mindre snökaos då, så det kom faktiskt en buss och hämtade upp mig när jag vackert stod där på hållplatsen och väntade. Jag och Malin lät inte vädret stoppa våra planer på shopping helt och hållet, så vi tog det en dag senare bara. Vi brakade iväg till Gävle efter en hastig lunch bestående av makaroner och korv. Jag fick åka gratis på bussen bara för att jag är så galet söt och trevlig. På plats inhandlade jag en massa egenvårdsprodukter (före-plattning-av-håret-kladd, ansiktstvättningskladd och ett alldeles för mörkt puder), ett par strumpor, tre diadem och en farsdagspresent. Åkte hem med en fullproppad buss så vi fick sitta spridda till Sandviken. Tränade lite lätt på kvällen men någon ligist hade plockat ur linorna så det var som att simma i en sjö. Det skvalpade utav helvete och det var jättesvårt att simma rakt.

Torsdag: Ny dag med nya möjligheter. Hela förmiddagen ägnade jag åt mitt författande av en saga till naturkunskapen. Det blev en flummig handling kring ämnet försurning, om en ovetande liten abborre som funderar varför alla hans vänner har dött, typ. Egentligen var hela förmiddagen en enda väntan på att klockan skulle gå mot femsnåret så att jag skulle få packa mig hem till Hanna. Bornkören firade Hannas sextonårsdag, som ägde rum för ett par veckor sedan, med ett dygn som var så roligt som man bara kan ha det med Bornkören. Vi sjöng en massa men Rebeckas alla SingStar-spel. Det är fett roligt, delvis eftersom jag brukar ha förmågan att vinna ganska ofta. Man samlar ju poäng och kan som mest komma upp i 10000 på en låt, men då har man satt varenda ton rätt. Jag har som mest lyckats få 9810 på Karma Kameleon, alltså bara missat 190 poäng, jag är så bäst. Vi spelade även ett par omgångar med Malins Buzz-spel, där var jag dock inte riktigt lika bäst. Malin, som väl borde ha en viss rutin på det hela, vann fyra av fem gånger, och vi andra var ungefär jämnkassa. Vi åt hembakt pizza vid halv nio, innan vi återgick till sjungandet. Efter ett tag planerade Hannas syster Elin att gå och lägga sig, vilket vi starkt avrådde henne till. Hon var med oss och sjöng istället. På slutet var det bara hon och jag som orkade sjunga, fast de andra sjöng ändå. Hanna orkade inte ens hålla i mikrofonen så hon klämde fast den under näsan. Vid halv två packade vi ihop och gick och la oss.

Fredag: För min del var det ganska omöjligt att somna. Jag hade lyckats pumpa min madrass stenhård, så jag fick traska upp och tömma den lite. Låg och vred mig lite, mådde lite illa, låg och vred mig lite till. Hade piller med mig som jag kunde ta, men tänkte försöka låta bli. Till slut tog jag dem i alla fall, då ar nog klockan tre. Först var jag lat och försökte ta det första utan vatten, men det smakade förjävligt så jag fick gå upp i alla fall. Jag låg och lyssnade på de andra ett tag, någon yttrade några ord i sömnen, någon jämrade sig och någon snarkade. Somnade nog halv fem, det är så galet drygt. Klockan tio var det dags att vakna igen, eller jag gjorde det i alla fall. Vet inte hur länge de andra hade varit igång då. Vi frukosterade och lade oss sedan och kollade på Disneys Skönheten och Odjuret. Den hade jag aldrig sett förut, men den var fin. Ljusstaken och Klockan var ju jättesöta. Efter filmtittningen blev det lite Buzz och sedan ännu mer sång. Klockan fyra åt vi lunch(!) och strax efter det kom mamma och frågade om jag ville följa med hem. Hade ingen vidare lust med det, eftersom hon kom helt oannonserat så hade jag inte hunnit packa. Hon fick åka hem och komma tillbaka senare. Vi hann sjunga lite till innan mors kom tillbaka. Hon meddelade att hon planerade att inhandla mat på Rapido, och det hade jag inte så mycket emot. Det blev en kycklingsallad innan det blev till att titta på Idol. För gräsligt att Danny åkte ur, världens sorg, han var ju näst bäst. Nu är Markus helt outstanding. Johan skulle åka ur, det var jag helt säker på. Han är ju kassssssss, eller nej, men han är sämst i alla fall. Cissi är kool, hon ska vara kvar även om hon låter ganska illa ibland. Efter Idol kollade jag på en inspelning av Dobidoo, som ju tyvärr går samtidigt. Därför kan jag aldrig vara social med mina föräldrar på fredagkvällarna. De vill se Dobidoo och jag vill se båda, så då får jag se Dobidoo efteråt och då har de ju redan sett det.  

Lördag: Blev uppe länge på fredagen så jag var lite seg på morgonen. Det lite positiva var ju att det var helgdag så det fanns inga fiskar att ta hand om på morgonkvisten. Jag löste medlodikrysset med mor och far innan jag tog en långdusch, sedan åkte mor och jag till Valbo. Jag köpte ett par skor. Tänka sig, jag hade ork och lust att prova skor. Det blev inte precis vinterdojor, vilket väl är det mest naturliga vid den här årstiden, utan det blev ett par svarta halvhöga något högklackade stövlar. För första gången i mitt liv ska jag försöka gå i ett par högklackade skor. Det kanske inte är den bästa årstiden för det utövandet, men. Jag köpte även ett par tjocka leggins och en jetelång grå/svart-randig t-shirt på gina tricot. På vägen hem passerade vi Hofors Kyrkogård för att ge morfar lite ljus på alla helgons dag. Man kan säga att det var rätt mörkt på det stället men alla ljusen gjorde ju sitt till, så det var riktigt fint och mysigt. Fick köra hem sedan, och mamma påpekade ständigt hur försiktig jag skulle vara eftersom det kunde vara halt, att jag var tvungen att ta det jättelungt i kurvan, att jag skulle passa snösträngen och inte göra några hastiga rörelser med ratten eller bromsen. Det var ju inte alls så att man blev lite nervös inte. När jag kom hem stapplade jag runt i mina nya skor. Det blir ett företag att lära sig att gå snyggt i dem. Jag hade hoppats att jag skulle få gå på folkan, eller få och få, jag hade hoppats på att ha någon att gå på folkan med. Malin hade dock ingen lust och Hanna skulle vara med Roghe så då ville inte jag heller. Jag var hemma med mor och far istället. Vi kollade på på spåret, vilket jag väl egentligen inte hade så mycket emot heller.

Söndag: Dagen idag har varit lite loj. I morse tittade jag på två avsnitt av Macken med Galenskaparna och After Shave, helt otroligt vad roliga de är. Efter det fick jag med mig mor upp på gymmet. Det var bara hon och jag och en tjej till där, så man kunde ju träna som man ville. Av någon anledning hade de bytt ut mix megapol mot p4 på radion, så vi fick träna till nyheter och uppsnack inför avgörandet i allsvenskan. Det var ju inte så koolt, men det fungerade. Efter hemkomsten blev det datorn och sedan kollade jag på andra halvlek i den där så omtalade fotbollsmatchen samtidigt som jag läste ut min bok. Den ska vara utläst imorgon så nu har jag det gjort i alla fall. What more can I say.  


Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback