Ingen skola - men ändå bara skola

Wiehoo.. Idag behövde jag inte gå till skolan alls eftersom jag inte hade några lektioner. Matten jobbade vi in igår, eftersom vi inte hade någon kunde vi ha matte på den timmen också. Sen så skulle Guido bort så tyskan utgick också. Därmed blev jag ledig fram till lunch och efter lkunch har jag bara individuellt val. Där fick man om man ville gå hem och skriva på uppsatsen, annars fick man vara i skolan och kolla på film. Det kändes ganska så meningslöst att åka till skolan enbart för att se en frivillig film tyckte jag då och stannade hemma.

Jag blev dock inte särskilt ledig ändå med tanke på alla femhundramiljoner arbeten och prov och grejor som hägrar. Jag började med att konstatera att jag hade fått kommentarer på mitt engelskaarbete, VG+ makt åt mig. Det var dock en del korrigeringar som skulle göras på det så jag började med det. 

Sedan satt jag ett tag och hittade på lite svar till de förberedda frågorna på naturkunskapsprovet. Vi har liksom fått veta tre av sex frågor på förhand så att man ska kunna förbereda sig lite. Därefter traskade jag ner och hivade i mig lite ätbart innan jag var tvungen att ta mig an psykologin. Jag var ju tvungen att utnyttja de tre timmarna som jag lovat att ägna mig åt uppsatsskrivande. Nu har jag i alla fall kommit så pass långt att jag har valt ett ämne och någotlunda läst in mig på det. Har därmed hyfsad koll på vad jag ska göra inom den saken.

När mamma kom hem på eftermiddagen gick hon och jag ut på promenad. Det var meningen att vi skulle ha varit upp på gymmet, men det blev inte så eftersom jag skulle vara hemma och plugga. I stället tog vi stavarna och traskade ut i mörkret. Jag hade två reflexer på samma ficka på jackan, så när jag gick så lät jag som värsta koskällan eftersom de slog emot varandra hela tiden. Jag hade även en sådan där röd blinkreflex, så jag borde ha synts. Mor hade en hypersnygg reflexväst som det står Sandvikens tryckeri på. Det spelar ingen roll hur den ser ut, det viktigaste är att jag vann den när vi var på hockey genom att hitta Nicklas Bäckströms autograf i matchprogrammet, jag är bäst. 

När jag kom hem var det matteboken som gällde. Låg i vanlig ordning lite efter, och nu känns det liksom helkört. Vi håller på med vinklar och man ska typ bevisa att en vinkel är ett visst antal grader och en massa sådant tjossan. Jag kan bara säga att jag inte riktigt begriper vad jag håller på med, så det blir ju intressant det här.  

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

jag fattar noll av matten just nu. det är skitkul, för jag känner mig värsta blåst när jag måste fråga om allt och ändå inte fattar. lättroad ^^,

Jag heter: Sara

Tjaa.. du skulle ju kunna få kolla på mina uträkningar och se om du fattar då, fast jag kanske inte skriver så himla begripligt jag heller ^^.

2006-11-24 @ 14:18:20
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback