I-landsproblem

Jag gjorde ett tappert försök att inviga mina nya skor idag. Vädret utomhus är dock ganska halt och jag känner mig som om jag är ute på hal is mer än Bambi när jag går i dem. Därför blev det gympadojor on till bussen imorse, skulle ju i alla fall gå och träna efter skolan. Jag ville även inviga min nya outfit bestående av den långa grå/svartrandiga t-shirten och tjocka leggins. Jag förstod dock helt på egen hand att leggins och gympadojor inte skulle vara någon hit, så jag fick ta och maskera lite. Det blev jeans utanpå legginsen till bussen och sedan åkte de av när jag kom till skolan och bytte skor. Jag är ju så smart. Jag kastade in en massa fin ny musik i min mp3 igår som jag planerade att lyssna på i väntan på bussen och under promenaden därifrån. Dock hade min mp3 fått för sig att den inte ville ha någon laddning i batteriet imorse, trots att den var nyladdad, då blev jag lite aggressiv. På svenskan imorse fick vi börja analysera våra böcker, sådan tur att jag tog med mig den. Det kommer bli riktigt roligt inser jag, och jag kommer på hur mycket som helst som jag kan skriva. Andra timmen var kemi, innehållandes en ny spännande genomgång, jag diggar kemi skarpt nu. Tredje timmens datakunskap är inte allt för populärt. Till råga på allt hade vi prov idag, jag vet inte hur det gick. Den läraren är riktigt vrickad, bara för att vi går NV så ska vi vara bäst på datakunskap också. Ständigt påpekar han hur lätt det ska vara för oss som går NV. Men vore vi värsta datasnillena så skulle vi väl gå något annat kan man tro. Riktigt näringsriktig lunch blev det för min del sedan. Jag hatar köttkorv så det blev en klick potatismos med dill på för min del. Det fanns inga morrötter och de hade inte fått någon mjölk. Jag tog en språngmarsch till sparköp och inhandlade en banan och en drickyoghurt, så näringsriktigt. Var tvungen att handla på kortet för 15 spänn, pinsamt. Idag fick vi äntligen se de där samhällskunskapsproven också. Jag ärr ganska nöjd med ett VG på det, men det hade inte suttit fel med ett + efter. Eftersom vi inte hade någon idrott idag så slutade vi efter samhällskunskapen. Jag var trots allt duktig och parvlade mig till gymmet i alla fall. Kände av träningsvärken från igår ganska rejält men körde ändå på som jag brukar. Nu ska jag ta och läsa lite om Amerikanska revolutionen och försöka börja bygga på mitt engelskaarbete som ska redovisas nästa onsdag.  

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback