Glömskan härjar fritt och spottar skräck på Fröken Svår

Den 9 november fyllde bror år och blev gammal, eller ja, i alla fall lite äldre. Grattis Bror. Därför packade vi oss i väg dit i söndags för att fira lite. Jag fick köra, jag är så tuff. Mästerchauffören har ordet. Jag fick i och för sig bara köra från Falun, men det blir i alla fall sina tappra tio mil och det räckte bra. Av den anledningen var min outfit just då helt klart koolast. Jag får inte köra i högklackat, så när jag körde hade jag gympaskor till mina leggins, det var döhett. Det var i alla fall roligt att köra, även om det tog lite längre tid än när mo eller far kör. Jag håller mig liksom till hastighetsbegränsningarna hela tiden, och när jag inte ständigt kollar på hastighetsmätaren så tappar jag farten. Dessutom vågade jag inte köra så fort där det var kurvigt, och det var det nästan hela vägen. Det gick i alla fall bra och jag hittade till och med hela vägen. Det enda som gick åt pipsvängen var när jag skulle parkera, för där var det blankis. Jag hade ingen vidare lust att hamna i bakluckan på brors bil, så därför fick mamma parkera. Jag stannade bilen tvärs över vägen, det var kanske inte så koolt. Tur att de bor efter en liten byväg och inte har några nära grannar. Men men, när jag i alla fall var tvungen att lämna bilen kunde jag ju passa på att byta skor.

Bella var sötast och charmigast som vanligt. Hon har börjat prata lite nu, kan säga mamma och pappa. Det är ju en bra början det. Hon var lite blyg i början vilket väl inte var så konstigt, men sedan kom hon fram till att mitt silvriga diadem var jetefint. Hon sprang omkring med det och utsatte det för sina tänder en aning, så nu är det ganska söndergnaget längst ner.


Igår köpte mamma en bok åt mig, tack mamma. Nu är jag ägare av ett exemplar av Liza Marklunds Nobels Testamente, så nu ska jag nog kunna bygga den där analysen. Mor har sagt att hon köpte den för att jag skulle kunna stryka under och greja i den, men det känns ganska olustigt att göra det. Hade det varit en pocketbok hade jag kunnat göra det, men nu är det ju inte det eftersom den inte skulle komma ut på typ ett år. Morr.


Idag hade jag matteprov på procentuella förändringar och potenser och grejer. Jag tyckte att det gick tvärbra och jag tyckte att jag var jättenoggrann. Jag bestämde mig på förhand att jag tame fasen inte skulle ha några slarvfel den här gången, och jag dubbelkollade allting flera gånger. Men vad händer? Jag var jättenöjd när jag gick ut ur klassrummet, men när jag kom till grupprummet frågade Lina vad jag hade fått på en uppgift. Då kom jag på att jag hade fått tre upphöjt till tre att bli nio. Jag gör ändå exakt samma grej som på förra provet, jag slarvar till det med en sådan där fånigt enkel potens. Förra gången fick jag två upphöjt till fyra att bli åtta. Det är verkligen inte sant. Eftersom jag gjorde det där felet förra gången så var det just det jag skulle vara mest noga med. Jag skrev till och med upp det på kladdpappret det första jag gjorde, åååh vad surig jag är nu. Förhoppningsvis har jag lyckats med resten i alla fall, men det känns verkligen ganska kört nu. 

Ska träna box och core ikväll och förhoppningsvis lyckas bli av med lite aggressioner. Först och främst ska jag skicka iväg mitt engelskaarbete. Vi är verkligen överösta med arbeten som ska lämnas in nu, och det är så drygt. Jag bygger en liten lista.

Engelska A - American History. Deadline: Jul (klart)
Svenska A - Bokanalys. Deadline: 29 november om man vill få omdömen före jul, annars jul. 
Naturkunskap, Samhällskunskap, Datorkunskap och Svenska (samtliga A) - Projektarbete om Miljö, Energi och Resurser. Deadline: Jul
Psykologi A - Fördjupningsuppsats. Deadline: Jul
Psykologi A - Fallbeskrivningar om Anorexi. Deadline: Jul. 
Matematik A - Arbete om någon matematiker eller någon matematisk term. Deadline: Jul. 

Det känns som om jag har ganska mycket tid på mig, men det är ändå bara fyra veckor kvar till jullovet så jag vet nog vad jag har att pyssla med. Dessutom till kommer ett stort prov i naturkunskap nästa fredag och ständigt nya saker med matten och annat. Hur fasen ska detta gå ihop?

   

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback