Alborgen

Mwihihihi. Hade fiskarna ensam i morse, det var mysigt och roligt. Först var det bara tre (av sex) som kom, då tänkte jag att det skulle nog bli rätt enkelt. Men när vi hade värmt upp klart och även hunnit plaska lite i lilla ett tag så rasade två till in. De två som är svagast (det är världshistoriens ojämnaste standard på simmarna i den gruppen). Men vi hade ju roligt i alla fall. De fick springa lite i lilla, något som uppskattades även av påtittande mammor. Sedan fick de träna på att dyka ganska mycket, de är lite halvtaffliga på det men det ska vi ordna till. Jag körde även en lagkapp med dem och det gick ju sådär, men bra för att vara första gången i alla fall. Efteråt fick jag beröm av två mammor, det kändes bra.

Har även för första gången i mitt sexton år långa liv varit på Alborgen idag. Det är typ ett fångarna på fortet-wannabe hus utanför Valbo. Vi var där med simklubben, runt 40 tappra simmare och föräldrar flängde omkring i cellerna och utförde diverse uppgifter i tre timmar. Jag var i lag med Malin, Björn, Elisabet och Emma. Det gick ganska så bra för oss, vi klarade fem celler av sexton helt och hållet och delar av en hel del andra. Vissa saker kan klassas som ganska omöjliga också.
 
Mor kom hem från Stockholm idag. Jag hade bett henne att titta efter en bok åt mig där. Jag vill ha Nobels Testamente av Liza Marklund i pocketform för att kunna kladda lite i den och vika lite hörn och grejor till bokanalysen i skolan. Men det var tydligen så att den inte skulle komma ut förrän om typ ett år, inte så koolt. Det betyder att jag antagligen kommer att få införskaffa mig den i bokform, och då vill jag inte stryka över saker i den. Jag har ju lånat boken av en av mammas jobbarkompisar och kommer säkert att behöva lämna tillbaka den innan jag är klar med analysen. Därför vore det bra om jag införskaffade mig en egen bok.



Nu är det lördagkväll och här sitter jag. Hemma som vanligt och alltid. Jag börjar få smärre ångestkänslor för att jag aldrig gör saker på helgerna. Jag känner mig tråkig och asocial och bara allmänt kass. Sist kände jag mig halvt tvungen att gå på folkan, fast jag inte alltid tycker att det är överdrivet roligt med disco. Jag hamnade inte där ändå, eftersom jag inte hade någon att gå med, och fick typ värsta ångesten för det. Den här veckan har jag i alla fall en anledning att inte göra något. Jag ska åka till bror ganska tidigt imorgon, så jag skulle i alla fall inte kunna vara borta någonstans ikväll.

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

alborgen var ju ruskigt kul! (:

Jag heter: Sara

yeah.. big time >8)

2006-11-22 @ 19:59:33
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback