Ståkkhållm

Yeah..  Igår anordnades den årliga skolresan till den kungliga huvudstaden för Hofors alla tappra uttraskande nior. Klockan 8.00 steppade vi från Hagaskolan ombord på två bussar. Tusen kronor rikare var jag när jag satte min fot i Gunnars buss. Eftersom vår klass inte lyckades komma iväg på någon egen klassresa delade vi upp vår klasskassa som fickpengar till den här resan istället. 

Någonstans halvvägs, stannade vi för en kortare paus. Då kom tyskalärare fram till mig och talade om att jag minsann var på fel buss. Jaha, tänkte jag då, i så fall är alla andra på fel buss också eftersom jag visste att jag befann mig på den bussen som skulle gå över Torsåker hem. Men nej nej, hon hade inte sett mig på den bussen och det hade inte bildlärare heller. Sådan extremt bra koll har lärarna på var man befinner sig.

Vi kom till Stockholm vid 11-tiden och fick traska omkring på egen hand i några timmar innan vi skulle infinna oss vid Dramaten klockan 14,30. För säkerhets skull försåg de oss med en varsin karta och det var nog ganska tur det. I och för sig var det inga större problem att hitta men man kände sig definitivt som en vilsen turist.

Efter en och en halv timmes guidning på Dramaten (Jag har stått på Dramatens stora scen :D) fick vi på eget bevåg ta oss till Djurgården. Jag åkte båt. Jag älskar båtar. Vid femtiden fick vi gå in på grönan och vara där till halv tio. klockan tio gick bussarna hem igen.

Allmän Analys
Dagens Koll: Åsa som fick för sig att jag var i fel buss
Dagens Kärlek: Hanna fick ihop det med Roghe på vägen dit
Dagens stopplyse: Malin har färgat om håret, jätte totalt tokrött
Dagens kändis: Vi såg Anna-Lotta Larsson prova solglasögon på Åhléns

Analys av Gröna Lund:
Dagens Chicken: Jag fick av någon anledning för mig att jag inte vågade åka berg-och-dalbanan, rackarns.
Dagens Höjdare: Från pariserhjulet såg man det mesta.
Dagens Tomgångskörning: Kärlekstunneln hade knappt styrfart.
Dagens Näradödenupplevelse: Spöktåget var halvläskigt första gången men billigt och fejkat andra gången.
Dagens Yrsel: När man kom ut ur Lustiga huset visste man knappt vad som var upp eller ner, och de bokstavligt kastade ut en.
Dagens Magkänsla: Vikingaskeppet ger ett härligt sug i magen. Jag älskar det.
Dagens Rundtur: Slänggungan över vattnet var jättemysig.

Meddela din åsikt
Jag heter: Malin

Haha, stopplyse I am! >8''D Power to the stopplyse! >D

Jag heter: Sara

jadå, du syns ju i alla fall. Du kanske ska utnyttja frisyren vid övergångsställen och sådant XD

2006-06-18 @ 19:18:00
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback