RIX FM-Festival

Den som ansåg sig tycka att gårdagen del ett var mest osammanhängande babbel borde spetsa ögonen nu, för här följer gårdagen del två.
 
 Efter mässan, och efter evigt räknande och tänkande och funderande för att få saker och ting att gå ihop, och även efter att allt överdrivet cafeteriatjafs hade packats in här och där hyrde jag och Malin mor min att transportera oss till Falun.

Det fanns alla anledningar att vistas i Falun just igår. Falukalaset är i full gång, men det var inte huvudanledningen till att vi befann oss där. Det var andra saker där också, nämligen Rix FM-Festival. Så fruktansvärt roligt.

Efter att ha förtärt en varsin lángos tog vi plats vid scenen. Längst fram vid staketet alldeles till höger om mitten. När vi placerade oss, två timmar innan det började, var Velvet i full gång med sin soundchecking. Det innebar att vi fick se i princip alla artister i dubbel upplaga. Först en osminkad variant med solglasögon, sedan på riktigt. 

Medan vi stod och väntade fick vi även ingående information om vad falukalaset egentligen är för tillställning. Idag är det till exempel falukorvens dag, när de delar ut falukorv åt höger och vänster. roligt.

Strax efter 19,00 var all väntan över. Det hela inleddes med en uppvärmningsakt av bandet Ramsells. Sångaren var en aning schlibbig, men gitarristen kunde man med glädje vila ögonen på. Dessutom hade han Nissche-frisyr. Heting-Geting.

Sedan sa vi hejhej Velvet, och klappklapp och sjunga Mi Amore som galningar. Sen sköt hon konfetti, schlibbiga gula historier som fastnade överallt.  

Efter att ha gastat ett par låtar traskade hon ut och gav plats för Evan. All makt åt honom. Han var tydligen skolkamrat med min brors fru. Det är status. Han drog sin melodifestivallåt och nån publikfångarvariant innan han lämnade scenen.

Sedan entrade miss cooling herself scenen, Linda Bengtzing. Hon började med att checka av med de bistra vakterna vem som kunde tänka sig att lyfta ner henne från scenen. Den utvalde fick till och med visa musklerna, haha. Hon gastade Alla Flickor på backen med hjälp av lite publik innan hon skulle ta sig upp på den cirkus två meter höga scenen igen. På vägen upp höll hon på att trilla ner, det hade inte blivit så lyckat. Hon rev av Jag ljuger så bra och en ny låt vid namn Kan du se innan hon avvek.

Till mångas förtjusning, dock inte min, var det sedan dags för Sebastian. Dagens schlibb anser jag. han hade alldeles för tajta jeans *censur*, sen tycker jag inte att han sjunger så bra heller. Men eftersom humöret var på topp så applåderade man och såg glad ut, bland annat till det totalt uttjatade Do what you're told

Efter ett par låtar var den pinan över och han lämnade plats för dagens sävlighet Shirley Clamp. Hon stod för dagens färgchock genom att matcha röd/orange hår med rosa tröja. isch. Hon släpade in en violinist på scenen och sjöng sin översättning av It must have been love, kallad När kärleken föds plus ett par låtar till.  

Sedan kastade de in Da Buzz. De stod för dagens fånga publiken genom att riva av sina discolåtar, bland annat Dangerous. Alla artister fick även slänga ut en massa t-shirtar. Vi lyckades fånga en från just Da Buzz, men vi fick utöva dragkamp med en annan tjej för att få den HAHA. Tröjan befinner sig just nu hos Malin.

När Da Buzz överlämnade scenen till BWO behövde man inte vila ögonen på gitarristen längre. Jag säger bara, Martin Rolinski, dagens extrem-heting, synd bara att det inte är bara jag som tycker det. Det hela blev inte sämre av att han hälde vatten på sig. AAAH. Han väger till och med upp shortsfreaket Bards anti-snygghet. Efter att de sjungit Temple of Love, Voodoo Magic och We could be Heroes lämnade de tyvärr scenen. 

Sedan var det hela abrupt slut. Inte ens en avskedsfras från Roger, Titti, och Gert från Rix Morronzoo som stod för trevligt mellanprat hela kvällen. De ansåg visst inte att det behövdes.

Jag har nu glömt att nämna dagens söting. Nån chefs dotter, som tydligen bar det utomordentligt bästa namnet Sara. Hon var kanske 10-11-12 eller liknande, knappast mer, och sjöng Elton Johns My Song på riktigt bra engelska. Den nya Amy Diamond kanske.

Efter diverse trängning för att komma från platsen stod pappa-Malin, eller Björn som han heter för vår hemtransport.  Sen var det färdigt.

Tack och godnatt. Stavfel bjuder jag på.

Meddela din åsikt
Jag heter: asdf

DA BUZZ! ( L ) :)

Jag heter: Malva

Det låter som att ni hade kul på Rix FM Festivalen. Jag vill också gå på festival. Jag ska till och med göra det. Om prick två månader idag. och jag som älskar att vänta *hosthost*

2006-06-04 @ 16:44:23
Jag heter: Malään

Lala, heting geting

2006-06-04 @ 20:22:15
bloggintresserade klickar här: http://medlem.spray.se/malinscitatlista/
Jag heter: Malään

Mäh, halva kommentaren försvann.. ;

2006-06-04 @ 20:23:09
bloggintresserade klickar här: http://medlem.spray.se/malinscitatlista/

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback