Premiärbad

Hanna, Rebecka och Malin kom till mig vid tretiden igår, och innan dess höll jag verkligen på att avlida. Det var ju så gräsligt varmt (OBS! Jag klagar inte :D). Jag vågade inte gå och bada själv eftersom jag hade en föreställning om hur gräsligt kallt det skulle vara. Jag gick hemma och frustade och pustade och ansåg att "Men kom nu då, Jag vill BADA". 

Premiärdoppet blev inte en fullt så chockartad tillställning som jag hade misstänkt. Man fick börja med att ta sig igenom dagens pollenchock (det såg ut som om någon hällt gul målarfärg längs hela strandkanten) för att överhuvudtaget hamna i sjön. Ett annat problem var att någon ligist har eldat upp badplatsens bryggor (alltså de var så dåliga att vi skulle få nya). 

Hanna och Rebecka var friskusar och spenstade i som ingenting och gjorde därmed pinan kort, medanjag och Malin tog det en aning mer metodiskt. Det är i och för sig ingen bra taktik eftersom bland det värsta som finns är när kallvattnet letar sig upp på magen. Vi kom hur som helst i till slut och det var hur skönt som helst när man väl var i, inte alls kallt egentligen. 

Efter ett tag kom Roghe, och han det smartskaftet hade inga badkläder. Han fick med andra ord bada upp till knäna. Det löste sig dock genom att vi senare gick hem till Gustav och hotade honom med vattenballonger.

Medan vi stod och fyllde vattenballongerna kom Rasmus intraskande. Det visade sig att han gått till Råbacka för minst tredje gången den här veckan.

När vi varit hem till Gustav traskade alla upp till kanalen och badade. Där uppe var det jättemysigt.

Dagens Premiärbad: Premiärbadet
Dagens MYS: Badet i kanalen
Dagens klädsim: Rasmus (Men.. Han har ju JEANS på sig)  
Dagens Frisyr-VM: Malin med pudellockarna
Dagens Heting: Rebecka med hypervarm soleksem
Dagens Lunch 1: Hanna som föll offer för en hungrig geting
Dagens Lunch 2: Roghe lyckades få i sig så mycket pollen att han fick ont i magen.
Dagens AJ: Roghe fick på någon mysko vis sin lilltå att hoppa ur led mitt i kanalen. 
Dagens Stackars: Jag hade ingen anledning att stå med på Dagens Lista idag.

Meddela din åsikt
Jag heter: Hanna

Jag är med fast jag inte vill egentligen, men det var ganska duktigt att bli äten på av en geting:P
F*n va kul vi hade igår:P
FÖrlåt att jag inte har kommenternat tidigare men det ska bli ändrat på det nu:)
Kramar Hanna

2006-06-12 @ 22:07:50
Jag heter: Malin

Haha Hanna, du är helt klart jätteduktig, många sticks av getingar men du, du blir UPPÄTEN ju X''D

Jag heter: Sara

Hanna du är bäst, den ville äta upp dig för att du är så god XD

2006-06-18 @ 19:18:54
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback