Middag, Folkan och Edsken

Efter att ha slängt mig i duschen och tvättat bort snusk-vatten och annat blä, samt återställt frisyren var man redo för middag på folkan och sedan för folkan-folkan.

Middagen hade kunnat bli riktigt bra. Det var mat från Catering-tjossan, vi fick potatisgratäng och kyckling. Precis när jag börjat äta kände jag började blöda näsblod, ååh vilket bra tillfälle det var för den saken. Jag fick gå ut, Maggan ansåg av någon anledning att hon skulle följa med som nån form av stöd, oj vad jag behövde det då. När jag kom tillbaka hade i alla fall middagsfolket (typ petres åttor) snott mina bestick, jag ansågs därmed tydligen som färdig. Senare snodde de även min tallrik.

Efter maten fick vi kolla på en stand-up-komiker som även var kroppsillustratör. Han var riktigt roligt faktiskt. Jag brukar inte gilla sånt. 

När vi var färdigunderhållna var det bara att traska ut i parken för det årliga avslutningsdiscot. Först stod jag och pratade med Ove ett tag, sedan med Lina, Josse och Sandra. När Malin, Malva och Måns kom satte vi oss vid Ove och Arto på en bänk. Hanna var ute och väntade på Rebecka. Malva lyckades manipulera Ove att köpa läsl åt oss, värsta ägigt. När vi traskade in för att hämta läsken frågade kioskfolket om det var vi som var de törstiga.

Framåt halv tolv började vi dansa, vi ansåg oss redan uppätna av  myggen och även rätt trötta på att sitta still. Då hade vi redan genomlevt att lyssna på skumheter som Anton och Affe och Mimikry. Malva blev överlycklig när DJ:n spelade Lordi, vi är så himla metal.

Strax efter ett åkte vi hem. Jag och Malva sov hos Malin. Vi sov till 12 på fredagen, så länge brukar jag verkligen aldrig sova. Efter två timmar i vaket tillstånd gick vi till Stallbacken och köpte glass. Därefter kom min mor och hämtade mig.

Efter ett snabbt ombyte åkte vi upp till Edsken dit far redan tagit sig. Vi brukar alltid fira skolavslutningen med att i Edsken, men iår blev det en aning fördröjt. Jag åt Taco-tallrik, vilket var müms. Efteråt spelade vi minigolv, pappa vann, rackarns.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback