Jag kommer att sakna mina lärare

Efter skolavslutningen gick jag ut på gräsmattan för att avtacka diverse lärare. Jag inser att jag kommer sakna många av dem väldigt mycket. Några har hjälpt mig otroligt mycket, och vissa är bara värda att nämna ändå.  

Vid ett tillfälle blev det riktigt jobbigt. Först såg jag att Ove/idrottslärare började grina när Ida och Lisa kramade honom, sedan fick jag en ros av Rebecka som det stod "lycka till på gymnasiet" på. Det fick mig att också börja grina. När jag sedan kramade Ove och gav honom en ros snyftade han något om att det var få förunnat att få ha och göra med elever som mig, det gjorde inte precis saken lättare. Jag kommer att sakna honom mycket eftersom han alltid gick att prata med.

Diana/ mentor/ fysik- och biologilärare kommer jag också att sakna rejält, trots att jag bara har haft henne i ett år. Man kan verkligen säga att hon räddade vår klass när hon tog över. Jag såg till att hon förärades med en blomma från vår mentorsgrupp eftersom vi hade lite kvar i klasskassan.

Elin som jag haft i svenska lite till och från under högstadietiden är också en som är värd att bli nämnd. Jag hade henne halva sjuan innan hon blev mammaledig, och fram till februari i nian innan hon blev mammaledig igen. Det var riktigt synd att hon inte var på skolavslutningen, för jag hade gärna velat träffa henne då.

När Elin gick hem tog Linda-Marie över efter henne. Trots att jag bara hade henne i fyra månader kommer jag att sakna henne rejält. Jag anser att hon var jättebra och jag fick ganska bra kontakt med henne. Hon förärades därför också med en ros av mig

SO-lärare Niklas kommer jag nog också sakna av någon lite mer svårutgrundlig anledning. Det kändes verkligen som om han alltid ignorerade mig och aldrig lyssnade, men han gav mig trots allt MVG och jag har lärt mig mycket under hans lektioner, trots att han ofta förklarade som en get. 

Det var topp fem. Jag anser nog dock att jag har haft överhängande bra lärare. Mer eller mindre trevliga och roliga, har de varit men jag kan nämna dem ändå. Detta är de som har fått dras med mig på ett eller annat sett. 
Linda H, som var min fjärde och sista engelskalärare och som borde ha gett mig MVG så att jag skulle ha fått 300 poäng
Helena, som till slut insåg att jag var bättre än de andra på tyska och lät mig göra lite som jag ville.
Åsa, (som tog över när Helena blev mammaledig) som fick för sig att jag kunde precis allt och därmed trodde att Hanna gjorde det också. 
Gunnie, som gav mig MVG i kemi och lät mig slippa skriva ett extra specialarbete
Kerstin, som erkände att jag inte skulle kunna få MVG i slöjd och därför sa att jag inte behövde göra något specialarbete
Janne, som när jag enbart hade honom i matte totalfavoriserade mig vilket gjorde att jag diggade honom i sjuan ock åttan. I teknik ansåg han mig som smått oduglig vilket inte är lika roligt att höra, därför sjönk han i min förtroenderang i slutet av nian.
Roger, som inte ställde några krav i bild. Jag har inte lämnat in en enda uppgift i nian men fick VG ändå.
Kecke, som knappt lärde sig namnen på eleverna satte musikbetygen lite hur som helst. 
Maggan, som var min halvmentor satte nog ganska motvilligt VG på mig i hemkunskap, men hon måste ha insett att jag var bra på den teoretiska sidan.
Birgitta, som jag inte haft i något ämne men som jag ändå lärde känna ganska bra på något outgrundligt vis.
Sara, som jag inte heller har haft men som höll i operation dagsverke-gruppen som jag var med i, och som jag sedan dess pratat med lite då och då. Hon ska för övrigt ta över min mors gamla klass. 
Katarina, som var min mentor i sjuan och åttan. Trevlighetsfaktorn där kan man ju diskutera men hon favoriserade mig i alla fall kan man säga och gav mig MVG i fysik.
Gunilla, som var min första engelska- och tyskalärare som var som hon var. Virrig och skum och favoriserade mig lite smått för att vi bodde i samma by. Hade hon inte flyttat hade jag kanske haft mitt MVG i engelska, men jag vet inte om jag hade stått ut faktiskt.
Kerstin P, som var engelskalärare nummer två. Det var inte roligt.
Mary-Anne, som var engelskalärare nummer tre men som pensionerade sig i julas. Hade hon gett mig MVG hade det garanterat varit kvar, så jag kanske ska skälla mer på henne. 
Linda G, som tog över efter Elin första gången hon var mammaledig. Eftersom jag inte har haft henne nu i nian får hon inte stå på topp fem, annars hade hon gjort det för hon var jättebra hon också.
Eva, som var vuxenansvarig i elevrådet där jag huserat i tre år.

Har jag glömt någon var nog denne inte minnesvärd.

Meddela din åsikt
Jag heter: Malin

Vill du vara så snäll och tala om hur jag ska kunna överleva min skolavslutning nästa år? :'o

Jag heter: Sara

Tjaa du, det är illa när man konstaterar att man även kommer sakna de hatade.

2006-06-18 @ 19:14:06
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback