Grattis Bella <3

Gaaah tänkte jag när min väckarklocka ringde redan klockan 8 i morse. Varför måste man kliva upp så rackarns tidigt när man är ledig för? Jo, av den enkla anledningen att man skall tillbringa dagen i Edsbyn hemma hos broder. Han råkar nämligen bo där av någon outgrundlig anledning X""D. Bella, hans och Anns underbart jetesöta dotter som jag är faster åt haha, fyllde ett år i måndags så vi åkte mest för att fira henne lite.

Vi åkte iväg redan 10 i morse, och mellanlandade redan i Fagersta By, totalpuckat men mor och far skulle in på presentaffären som händelsevis råkar vara placerad just där och köpa en tavla åt nån snubbe som fyller år.

Efter tavelinköp och pratande med den skumma tanten som innehar affären kom vi äntligen iväg på riktigt då. Det tar ju ändå sina modiga två timmar att transportera sig härifrån till Edsbyn. På radion hade de hotat om att det skulle vara sådana hemska vägarbeten någon stans efter Falun, men när vi kom till platsen där detta skulle äga rum visade det sig innebära en sträcka på högst femtio meter, oj så allvarligt. 

Fram kom vi till slut, och det var ju bra eftersom vi möttes av denna helcharmiga lilla sötunge. Hon är så himla gó, värsta punkisfrillan ^^. Bilder återfinns längre ner. 

Vi bjöds på Spaghetti och köttfärssås, müms, och jag som dagen till ära iklätt mig min vita egensydda klänning (Jag borde fan fått MVG i slöjd X""D) lyckades naturligtvis lägga några små fläckar i knäet o_O. 

Jag var helt övertygad om att katten Sylvester och jag var kompisar. Han är ju så charmig. Vi var kompisar, men sen blev han lite grinig på mig och misshandlade min hand lite grand, rackarns katt. Vi lyckades ändå lappa ihop relationen och knyta vänskapsbanden igen Sylvester och jag. 

Det finns numer också en liten Kajsa-wannabe-katt vid namn Daphne (eller liknande). Hon hoppade runt och jagade allt som rörde sig och lyckades till och med fånga en ödla, precis som Kajsa brukar göra.

På vägen hem åkte vi någon skum kringelikrokväg över Korsån som gjorde att vi fick se lite andra träd än på vägen dit. Vi kom i alla fall hem tillslut och det var ju bra.

BELLA-BILDER!


1: Bella har hittat powerknappen på TV och tycker att det är jätteskoj att starta och stänga av den, särskilt om mamma och pappa tittar på något intressant ^_^
2: Far och dotter, så söta ^_^
3: Bella posar gärna och visar hela två tänder X""D.
4: Tillsammans med faster Sara (folk inser inte hur otroligt tantigt faster Sara låter, men det gör jag X""D)
5: Med hatt och mammas solbrillor blir man lätt coolast i stan (eller på byn XD)
6: I mammas knä kan man gärna posera lite extra ^__^

Meddela din åsikt
Jag heter: Åsa

Du Sara.. JAG fattar att det låter gammalt med faster.. jag har varit faster sen jag var 11 år.. ;) Ha det bra! Hälsn. Malins faster Åsa

Jag heter: Malva

Heh, jag är ju typ fejk-moster X''D
En riktig liten sötunge det där förresten =)

2006-07-02 @ 17:13:16
Jag heter: Malin

"...som gjorde att vi fick se lite andra träd än på vägen dit." Lätt meningen som knäcker! X'D
Faster Sara låter lite som ett rutigt huckle (eller som prickiga benvärmare på en kamel ^^). XD
Bella är jetesöt. :'D

2006-07-02 @ 18:25:15
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se/
Jag heter: Sara

Malin: Du ska veta att det inte finns så mycket annat att se när man åker norrut XD.
Malva: Hon är helt klart sötast ^-^
Åsa: Hah, jag var i alla fall 15, men ändå :P

2006-07-02 @ 21:15:57
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Malin

Haha, jo tack, jag har åkt norrut jag med. X)

2006-07-02 @ 21:57:05
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se/

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback