Brännboll

Onsdagen den 14/6 var den sista på Hagaskolan. Dagen inleddes kl 10.00 i aulan med prisutdelning för Kom-i-form-tävlingen. Jag fick en vattenflaska för mina tappra 37 poäng. Gunnie hade även fått för sig att premiera Skol-IF-styrelsen vilket ledde till att jag blev 100 kronor rikare, alltid trevligt med pengar.

Efteråt var det den årliga brännbollsmatchen mellan niorna och lärarna. Vi ägde givetvis ut dem, men det hade gått precis lika bra utan min hjälp. När vi var utelag rörde jag bollen en gång, och inne slog jag en boll som brännaren hade kunnat ta lyra på. Den kom allvarligt två meter framåt, men och andra sidan femton meter uppåt.

Vi vann i alla fall, jag tror det blev 102-64.

Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback