Betygssättning och en massa annat

Dagens höjdpunkt inträffar i nuläget för alla entusiaster som får det gyllene tillfället att läsa min blogg. haha. Ha så trevligt.

Idag, precis klockan tolv tror jag, sattes mina slutbetyg från nian, rackarns vad läskigt. Jag är i full färd med att intala mig själv att jag går ut nian nu. Jag ska inte tillbaka till Hagaskolan till hösten. Jag ska börja på gymnasiet, gräsligt läbbigt. Jag tror faktiskt inte jag har insett det. Det värsta är trots allt att jag inte får gå med Malin, Rebecka, Malva, Måns och alla andra trevliga som jefvlas med att gå i åttan.

Hur som helst så tror jag betygen blev rätt bra ändå. Poängmålet sprack i och med att engelskan inte gick som jag ville (rackarns), och genom att teknik inte alls var roligt utan ganska pest.

Jag är då allt annat än praktisk. Allt som är praktiskt är dömt att misslyckas för min del. Jag kan varken, bygga, sy, rita, spela instrument eller laga mat. Det enda praktiska som fungerar är idrotten, haha.

Skulle man bara få betyg i de teoretiska ämnena skulle det vara lysande. När jag ändå är igång och skryter lite grand kan jag lika gärna fortsätta skryta och tala om att det bara är ett teoretiskt ämne som jag inte har MVG i och det är den fula engelskan. Jag hoppas i alla fall att det är så, men det visar sig nästa torsdag. Scary.

Dagens äventyr har inte varit speciellt många till antalet. Fick åka moppe till skolan eftersom mor min åkte till Gävle för att avlägga någon form av slutexamen på högskolan. Nu är hon utbildad speciallärare, tufft. 

Skoldagen var så himla givande. Allt var slappt utom SO:n. Niklas (läraren) hade världens mest seriösa lektion om politik, två timmar innan betygen skulle sättas. Då höll man verkligen på att storkna. I övrigt var det ungefär som jag sa i en av mina mest begåvade stunder: "Det är så himla seriöst på alla lektioner nu, typ Heej vad vill du ha för betyg?". Det jag menade var att i princip alla lektioner (utom SO:n då) innebar att gå in i klassrummet, ta emot några väl valda ord av läraren och sedan gå ut igen om man inte ville stanna kvar för att få veta vad man får för betyg. Alla tre lektionerna efter lunch var så, så hade man varit lite fiffig hade man åkt hem klockan elva.

Men så smart är inte jag (notera att jag är smart i alla andra fall). Jag stannade kvar i skolan med Malin och Hanna till halv fyra ungefär. Sen påminde jag mig att jag faktiskt hade ganska bråttom hem eftersom jag planerade att fysiskt anstränga mig även idag. Jag åkte alltså hem, kastade i mig en macka, packade en väska och åkte till Hofors igen. 

Jag var tvungen att åka till Han-Som-Säljer-Moppar som egentligen heter typ Micke. Min moppe är lite grinig och elak mot mig jämt och anser att den inte alls vill som jag vill. Jag åkte dit och han skruvade och pillade och möblerade om lite i motorn och flyttade på någonting som hette trottelnålen. Hoppas den fungerar bättre nu.

Den fysiska ansträngningen i den vanligtvis ganska varma och gemytliga bassängen men som de nu har jefvlats med och sänkt en massa värdefulla grader fungerade ganska bra idag. Efter den första chocken när man kastar sig i en 25 gradig blöta simmade jag hela 2500 meter idag. Massor med mer än igår. 

Malin som är bra och fiffig och smart på många sätt har kommit på den briljanta idén att sammanfatta dagens händelser i en lista som jag helt sonika tar och döper till "Dagens lista"

Dagens Fint:
T.
Dagens Dubbel: Två gånger fint (mitt och Malins) satte blommor i håret på varandra
Dagens seriöst: SO-lektionen. Två timmar politik två timmar innan slutbetygen sätts.
Dagens diss: Svenskalärares "Nej, inte du" till en överlycklig elev som trodde det var hon som fått MVG.
Dagens erbjudande: "Vill du ha en stol?" frågade Rebecka som satt på tre stycken själv när alla andra var upptagna.

That's it
Hejs.


Meddela din åsikt
Jag heter: Malin

Haha, värsta dissen. XD Gud vilken snäll lärare du har. XD

Jag heter: Malva

joo, riktigt snällt XD. Men du kan ju alltid gå om nian, typ i 9:4, för att fixa ditt MVG i engelska XD

2006-06-10 @ 14:51:57

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback