Släkten är värst..

..fast inte min, den är bäst

När Magnus med familj nu för en gångs skull var här, var det inte så konstigt att han ville visitera farmor heller. Det var det vi roade oss med idag. Vi traskade dit ner efter lunch, när Polly precis tvärdissat mammas pasta och skinksås haha. Hos farmor var det full rulle som vanligt. Kurt och Margot var där, eftersom de huserar där nere under sommarmånaderna. Men även min kusin Johan var där med sin tjej Pippi (hon heter egentligen Maria, men hon kallas för Pippi) och hundarna Sixten och Bonzo. Jag har ingen riktig koll på vad det är för raser, men Sixten är liten, bjäbbig och brun medan Bonzo är stor och grå. Efter ett tag anlände även kusin Ulrica med sin pojkvän Jarkko (stavning..? skit samma). Felicia och Mille var också med. Mille är jättesöt, han är fem månader och sisådär hälften så stor som Bella. Han satt och betraktade omgivningen med stora ögon. Felicia är också charmig till tusen. Hon gjorde tappra försök att få kontakt med en inte alltför intresserad Polly. Felicia hade nån charmig vattenkana med sig som hon åkte omkring på, men Polly gick och satte sig i bilen istället. Tyvärr var brors och familjen tvungna att åka hem tillslut. Jag kommer att drabbas av Bellaabstinens, vilket är bland det värsta man kan råka ut för. När de hade åkt hem gick jag och Felicia på upptäcktsfärd runt farmors hus. Det kan vara riktigt häftigt när man är fem år det. Vi hittade smultron müms. Vad rubriken beträffar kan den nog ses som rätt fyndig egentligen. Folk som såg dem måste ha trott att de var dumma i huvudet. Det var nämligen så att pappa och Kurt stod på baksidan och ELDADE. Jag menar, det är 30 grader varmt, och så står de och eldar. Eldningen utfördes i och för sig av den anledningen att det senare skulle grillas där, men ändå, det vart så hett runt den där grytan att man höll på att stälpa av.





Meddela din åsikt

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback