Rhapsody in Rock - Live at Dalhalla

Var alltså på Rhapsodyn igår, och det var lika tufft och häftigt som vanligt. Vi åkte hemifrån vid halv tretiden ungefär och anlände följaktligen till Rättvik ungefär en och en halv timme senare, alltså vid fyra. Vid ankomsten trallade vi ut på den 628 meter långa bryggan. Världens fjoll, i varenda bräda har de svarvat in namnen på dem som varit med och sponsrat bryggan, så det stod typ ett namn på varje bräda. Ute på bryggan intog vi en varsin vaniljbulle och spanade in ett svanpar som simmade omkring runt bryggan. Jag hade aldrig sett svanar på så nära håll förut och hade inte riktigt kunnat föreställa mig hur stora de egentligen var, och jättestora fötter hade de.

Vid sextiden åkte vi ut till Dalhalla. Vi intog våra platser, som faktiskt var riktigt bra. Vi hade lyckats hamna på elfte raden, på sektionen längst ner till vänster, alltså rätt så nära. Är man så här macho och tuff som jag är så har man givetvis lyckats få biljetter till en av de två föreställningar som är en TV-upptagning. TV4 var på plats och filmade, och givetvis hade de placerat en sådan kamera på pinne som cirkulerar omkring ovanför huvudena på publiken precis vid våran sektion. Konserten ska sändas i TV4 den 7 septemper, så håll utkik då, vi kanske lyckades bli med XD

Klockan åtta började själva konserten, men innan dess hade vi även fått se en lite föreföreställning om Robert Hood. Den lite klipske förstår att det var nån variant på Robin Hood och det var Leksands Medeltidsförening som stod för den tillställningen. Konserten var i tre akter. Första akten var en hyllning till Mozart med mycket klassiskt, men även lite pop. Andra akten var en hyllning till Charlie Norman med mestadels boggie-woggie. Då stod de på en liten fjuttscen mitt ute i vattnet vilket gjorde det hela ganska trångt och rörigt. I tredje akten var det mycket fyrverkerier och dylikt. Extranumret var en hyllning till Rolling Stones.  

Medverkande:
Robert Wells. Han är verkligen tuff. Han är pianokungen, han är rolig och han sjunger bra. Man får lite boggie-woggiefeber på sådana här tillställningar.  
LaGaylia Frazier: Hon sjunger så det dånar i berggrunden. Hennes röst är djup och sitter som en smäck. När hon sjöng All by my self  i på Rhapsody i Falun höll man på att börja grina, det var så vackert.
Martin Stenmarck: Heeeej heting-geting. Ett litet minus till hans val av frisyr, han har nämligen snaggat sig, shit. Han sjunger i alla fall som en gud och ser ut som en också ^_^
Rennie Mirro: Huvudrollsinnehavaren i musikalen Grease var med och visade upp sig. Han var inte lite het han inte. Sjöng bra och dansade bra. Det bästa var dock när han gjorde Agent 070, Jens Bomb. Han spelade mot en bandad upptagning med Johan Glans (Nisse Hult) och jag höll på att skratta ihjäl mig åt hans kommentarer. "Vi var tvungna att klä ut dig, antingen till kärring eller till musiker eller till både och, titta bara på Wells." eller "Är du nöjd nu Bomb, nu när du har lyckats grilla pianisten?" XD
Maria Möller:  Hon är bäst. Hennes imitationer är så klockrena så att man nästan tuppar av. Hon började som Regina Lund, och lyckades prata precis lika långsamt och sävligt som hon gör, man hörde liksom att det var Regina Lund. På samma gång blandade hon in lite Anna-Lena Brundin, Babben och Ulla Skoog också. Sedan gjorde hon Carola. Med blicken och leendet blev hon liksom exakt Carola, och hon lyckades även låta exakt som henne. Hon imiterade Cher, Björk, Tina Turner och Eva Dahlgren också, alla lika klockers, fast som Carola är hon bäst. 
Peter Harrysson:  Han är tuff. "Jag ska hälsa från mamma". Haha.
Anders Berglund: Tillsammans med Wells är han riktigt rolig.

Det hela avslutades strax efter midnatt med ett riktigt häftigt fyrverkeri under ledning av Eje Berglund. Det blixtrade och smällde från alla håll och kanter. Därefter väntade en nattlig hemresa, och vi anlände till hemmet strax efter två på natten. Idag är jag till följd av detta rätt trött.

Bilder kommer


Meddela din åsikt
Jag heter: Malin

Vi "har" en svan ute i stugan som vi matar. och ibland släpar den med sig en svan till, typ en tjej då om han inte är gay. X) Det är leskit när de fräser åt en om man kommer för nära när de äter.. :o

Jag heter: Sara

Jääh.. Jag tror att svanar håller ihop med samma partner hela livet, fast jag har aldrig hört talas om gaysvanar X""D.

2006-07-20 @ 16:19:32
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Malin

aa, jag vet, men ibland är inte den andra med. man vet ju aldrig, det kanske är svan-pridefestivalen snart i stugan XD

2006-07-20 @ 21:42:57
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se/
Jag heter: Sara

ja prexis. hela världens fjollsvanar i er stuga X""D

2006-07-21 @ 11:21:22
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback