Borlänge on again

 Idag har jag varit i Borlänge med Malin. Vi tog tåget dit, Magnus agerade chaufför till tågstationen i samband med att de åkte hem. Det var askallt att stå ute och vänta på tåget. Jag hade något slags hjärnsläpp hemma och tänkte inte alls på att det faktiskt var flera minusgrader ute. Jag tog i vanlig ordning på mig min tunna jacka och tänkte inte ens på att ha en tjocktröja under som jag har haft när det inte varit särskilt kallt. Jag höll på att frysa ihjäl innan tåget kom och under promenaden från tåget till kupolen. Vi handlade en massa roligheter på kupolen i några timmar. Jag tror faktiskt att jag har alla mina julklappar klara nu. Det är bara mormor som är det lilla problemet, men eftersom hon har sagt att hon inte tänker köpa några julklappar i år så får hon nog bara en egenbyggd skiva av mig. I dag var det handling åt pappa som gällde, fast eftersom han entusiastiskt kämpar för att hitta adressen till min blogg så vågar jag inte skriva något än. Jag handlade lite åt mig själv idag också, har julaftonsoutfiten ordnad nu. Jag visste redan att jag villa ha på mig mina svarta leggins och var hyfsat säker på att jag ville ha något rött till. På H&M hittade jag en tunnstickad väldigt v-ringad tröja som var fin. Den var dock lite kort, kom knappt ner över arslet, men jag köpte den ändå. På Gina Tricot hittade jag en svart/röd sicksackrandig lång t-shirt som jag också inhandlade. Någon av dessa blir det på julafton, antagligen den randiga. Vi traskade även in på Panduro, det är en sådan vill-handla-väldigt-mycket-affär. Jag nöjde mig dock med en laddning decoupageservetter och en siluettsax, så nu ska det göras blomkrukor och andra fina saker.

Mange och Bella åkte som sagt hem idag, sorg. Jag saknar dem redan men jag får förhoppningsvis träffa dem i trettonhelgen. Bella och jag gjorde en massa intressanta saker i helgen, exempelvis läste om Totte, klappade katter (till deras inte allt för stora förtjusning), fipplade med alla rattar på grammofonen, lekte tittut med tomteluva, tittade på fina kort och speglade oss, allt sådant kan klassas som jätteintressant i en ettårings värld. För övrigt fyller hon ett och ett halvt på annandagen, hon blir stora flickan då. Jag ska undersöka med bror om jag får lägga ut ett par bilder.   

Meddela din åsikt
Jag heter: malin

BELLA :DDDD jag vill kidnappa henne :o

Jag heter: Sara

JAAA :DDD, fast gör inte det :P

2006-12-18 @ 10:18:24
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback