Allt du vill veta.. och lite till

100 saker om mig...

1.   Jag heter Louise i mellannamn efter morfar som hette Alois
2.   Jag har haft fyra olika varianter av tandställning
3.   Jag hade gropar i läppen tills jag var tolv år
4.   Jag har sytt nio stygn (av ovanstående anledning)
5.   Jag har gått på fotbollsskola
6.   Jag har åkt ambulans en gång
7.   Jag fick stipendium när jag slutade nian
8.   Jag är jätterädd för framtiden
9.   Min mor har haft klubbrekordet i kula i Hofors AIF
10. Jag älskar att duscha och gör det ofta och länge
11. Jag har varit på fyra livekonserter i juni-augusti
12. Jag skulle gärna kunna bli världsstjärna i någon idrott om jag slapp träna för det
13. Jag bestämmer saker jag ska göra men gör dem aldrig
14. Jag är nog en aning kändiskåt
15. Jag tycker Dr Pepper är det snuskigaste som finns i läskväg
16. Jag är allergisk mot något medel i sura godisar (jag svullnar ibland upp i läppen om medlet i fråga kommer i kontakt med något munsår)
17.  När jag var liten tyckte jag att det var roligare när mamma och pappa läste för mig ur faktaböcker än ur sagoböcker
18.  Jag anser att homosexuella killar i allmänhet är snygga
19.  Jag har en katt som heter Ruskprick (efter Hasse Alfredssons roll i ”Vi på Saltkråkan”)
20.  Jag vann en julskinka på lotteri och stod omnämnd i tidningen när jag var omkring ett år
21.  Jag delar födelsedag med Ulla Skoog, Kjell Bergkvist och Henrik Schyffert
22.  Jag tycker att Jönssonligan är jättebra
23.  Jag prenumererade på Bamse tills jag var tretton
24.  Jag skulle förmodligen ha hetat Marcus eller Oscar om jag varit kille
25.  Jag har sett Anna Lindberg (simhopperskan) på Liseberg
26.  Jag älskar Coca-Cola
27.  Jag har matnoja och får ofta problem att äta
28.  Jag har besökt tio olika länder men bara varit i Europa
29.  Jag skulle vilja kunna prata och skriva på ryska bara för att de har så tuffa bokstäver
30.  Min morbror har besökt i princip hela världen
31.  Jag har en parfym som är köpt i Uruguay
32.  Jag har klappat en älg
33.  Jag har släktingar i Österrike
34.  Jag har kusiner som är tvillingar
35.  Jag tycker att det är roligt med stavgång
36.  Jag lyssnar mest på gammal musik
37.  Jag hoppade från femman första gången som sexåring
38.  På min första simtävling simmade jag på 47,96 på 25 meter bröstsim
39.  Jag drömmer om att få åka till Australien
40.  Jag råkade åka på Rigakryssning samtidigt som min före detta SO-lärare
41.  Jag har varit på nya Ullevi två gånger
42. Jag har sett en allsvensk fotbollsmatch mellan Djurgården och Helsingborg i Stockholm
43. Jag har haft tre katter som blivit påkörda
44.     Min mor backade en gång över min fot med bilen
45.     Jag har smärre fobi mot alla insekter som är större än myggor
46.     Jag kan säga ”tack” och ”Grekland” på grekiska
47.     Jag skulle inte klara mig utan O’boy
48.     Jag vill ha en vit cowboyhatt
49.     Jag har en gång provat på stavhopp men kom knappt upp på madrassen
50.     Jag tycker att Håkan Hellström låter illa
51.     Jag har varit på utlandsläger två gånger
52.     Jag har en röd moped som heter Exet (XET)
53.     Jag har en mysig lurvig matta nedanför min säng
54.     Jag tycker att cigarettrök luktar illa
55.     Jag har hoppat 4,18 i längd
56.     Jag hade underskåp i två år på högstadiet
57.     Jag håller såklart på Brynäs i hockey
58.     Jag tycker att OS är heligt och tittar på allt
59.     Jag kan sjunga med i över hundra gamla melodifestivalbidrag
60.     Jag bor granne med en som ser ut precis som ”Stig-Helmer”
61.     Jag hatar väggfasta telefoner
62.     Jag skulle aldrig kunna sätta in ett par kontaktlinser
63.     Jag förundras folk som kan hoppa omkring i högklackade skor
64.     Jag hatar att redovisa saker muntligt
65.     Jag använder mycket hellre flytande lim än limstift
66.     Jag har tränat friidrott i samma hall och samtidigt som en av systrarna Kallur.
67.     Jag har två guldringar på höger hand
68.     Jag har en kort period varit grönhårig (dock inte frivilligt)
69.     Jag har vunnit en jättestor lila elefant på lotteri
70.     Jag har ett gymkort men tränar aldrig på gym
71.     Jag biter på naglarna
72.     Jag tycker det är jätteroligt att sjunga, helst när ingen hör
73.     Nalle Puh är en av mina stora idoler
74.     Jag är barnsligt förtjust i sällskapsspel
75.     Jag är allmänt frälst i statistik av alla de slag, och tycker därför om att placera saker och ting i storleksordning, bokstavsordning, åldersordning och dylikt 
76.     Jag gråter lättare till lyckliga scener än till sorgliga scener på film
77.     Mitt grundskolebetyg slutade på 295 poäng
78.     Jag tror alltid att jag ska se ett spöke mellan 00 och 01
79.     Jag tycker det är missklädsamt med strumpor till shorts
80.     Jag älskar att titta på eld och vatten (bara det är kontrollerat)
81.     När jag var liten samlade jag på femtioöringar och fick ihop 936 kronor innan mamma satte in dem på banken åt mig
82.     Jag sover aldrig utan BH
83.     Jag tycker det är mysigt när det är mörkt ute, bara jag får vara inomhus
84.     Jag skriver hellre med stiftpennor än med ”vanliga” blyertspennor
85.     Jag älskar att spegla mig och att ta kort på mig själv, trots att jag inte är alltför frälst i mitt utseende
86.     Jag syntes på tv två gånger när jag var på hockey förra året
87.     Jag har fobi för att kräkas
88.     Jag gillar strumpor i hyperglada färger, eller med fina motiv på
89.     Jag skrev ett so-arbete om doping som blev 34 sidor
90.     Jag älskar att titta i skolkataloger, gärna väldigt gamla
91.     Jag skriver ofta saker i luften eller i vattnet, men suddar alltid ut dem efteråt
92.     Jag hatar att höra min röst inspelad
93.     Jag tycker om att lägga pussel, men brukar aldrig lägga dem klart
94.     Jag tycker det är roligt med pokermaskiner
95.     Jag är stolt faster till Bella
96.     Jag tycker inte om plastfickor
97.     Jag älskar min mp3 men anser att den har för litet utrymme
98.     Jag har problem med allt som har med praktik att göra, såsom bild, hemkunskap och slöjd.
99.     Jag måste ha t-shirt eller dylikt under tjocktröjor
100. Jag vill gå på galapremiär 

Meddela din åsikt
Jag heter: Malin

46. WIEHO, får vi bara hoppas på att ESC går i sverige snart och att du får ta emot rösterna från grekland ;D

Jag heter: Sara

Jag skulle göra mig hemskt bra där, eller hur? X""D

2006-08-19 @ 14:06:41
bloggintresserade klickar här: http://zaarah.blogg.se
Jag heter: Malin

jaa

2006-08-19 @ 23:13:39
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se/
Jag heter: Malin

jaa

2006-08-19 @ 23:13:40
bloggintresserade klickar här: http://malich.blogg.se/

Välkommen att meddela din åsikt:

Jag heter:
Självklart återkommer jag

Maila mig på:

Jag lockar bloggläsare hit:

Det jag vill dela med mig av:

Trackback